2011. október 31., hétfő

Hogyan... Saját, SLS mentes sampon készítése

Samponon mindenki bizonyára a hagyományos, tubusos kemikáliát érti, ami nyilván folyékony halmazállapotú. Nos, a most bemutatott samponunk szilárd, ezért nevezzük sampontömbnek. Én a magam részére ma egy zsíros hajra ajánlható tömböcskét készitettem el az alábbi összetevőkből:

  • 1. Sampontömb alap (egyszerű glicerines és kókuszolajos tömb, ami természetesen sodium laureth sulfate mentes) 10dkg
  • 2. Kecsketejpor 2 kiskanálnyi
  • 3. Glicerin 2 kiskanálnyi
  • 4. Rozmaring 1 maroknyi
  • 5. Levendula 1 maroknyi
  • 6. Grapefruit olaj 3 csepp
  • 7. Levendula olaj 3 csepp
  • 8. Citromos eukaliptuszolaj 3 csepp
  • 9. Szív alakú, barázdált kiöntőforma

Már előre látom, hogy azt kérdezitek magatokban: és kész tömböt mégis honnan szerezzünk? Hamarosan kapható lesz például az alkotók boltjában, de ha szétnéztek, szerintem azért lehet kapni több helyütt ilyesmit. Lényeg az, hogy egy 10dkg-os tömbből csinálhatunk egy nagyobb sampont, vagy több kisebbet. Én most egy nagyot csináltam. Olvasszuk fel a tömböt úgy, ahogy már korábban leírtam, közben keverjük el a kecsketejport a glicerinben. Ha felolvadt a tömb, keverjük hozzá a glicerines kecsketejpor elegyet, majd adjuk hozzá a növényeket. A forma aljára tartogassunk néhány szemet, hogy a tetejére is jusson szépen. Ez után beletehetjük az illóolajokat, és már önthetjük is a formába. Tegyük 1-2 órára a hűtőbe, majd egyszerűen pattintsuk ki a formából. Ennyire egyszerű, és borzasztó hatékony, mert isteni az illata és maximálisan természetes. Semmi műanyag vagy vegyszer.
Én azért ez után még le szoktam öblíteni a hajam rózsavízzel, ami szintén igen hatékony tonizáló, tisztító és frissítő szer. Úgyszintén kapható nálam és sok más bio boltban is.
A sampontömbünk előlről

Így fest hátulról
Rozmaringos-levendulás sampon zsíros hajra kecsketejjel

Próbáljátok ki, lányok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése